Мы используем файлы cookies для улучшения работы сайта НИУ ВШЭ и большего удобства его использования. Более подробную информацию об использовании файлов cookies можно найти здесь, наши правила обработки персональных данных – здесь. Продолжая пользоваться сайтом, вы подтверждаете, что были проинформированы об использовании файлов cookies сайтом НИУ ВШЭ и согласны с нашими правилами обработки персональных данных. Вы можете отключить файлы cookies в настройках Вашего браузера.

  • A
  • A
  • A
  • АБВ
  • АБВ
  • АБВ
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Видеозапись семинара "Bank Loyalty, Social Network and Crisis"


Speaker: 
Koen Schoors - PhD, Ghent University and CInSt HSE

In this paper, we consider how the intensity and channels of the relation between social networks and bank loyalty vary over time. We analyze (partial) bank leaving over the period 2005-2012 for over 300,000 retail clients of a commercial bank that experienced a bank run in 2008. The unique and rich data we constructed in close collaboration with the bank enables us to distinguish di erent sorts of family networks from neighborhood networks, while controlling for a wide battery of client-level and branch-level characteristics and events. Using a proportional hazards model, we show the importance of family networks. In times of nancial distress, family networks become even more important and retail clients take weaker, less direct social relationships into account.

Working paper